.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
5 خبر مهم دیروز !

کدخدایی: انتخابات مجلس رایانه‌ای نیست

سخنگوی شورای نگهبان می‌گوید که به احتمال زیاد، به دلیل آماده‌نبودن زیرساخت‌های برگزاری رایانه‌ای، نمی‌توان به‌طورکامل روی برگزاری رایانه‌ای انتخابات حساب کرد.

عباسعلی کدخدایی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اینکه در دوره‌ی قبل گفته شده بود قانون انتخابات باعث کاهش نشاط انتخاباتی می‌شود، گفت: تا زمانی‌که نمایندگان این قانون را بررسی نکرده‌اند، همان اجرا خواهد شد. کدخدایی درباره برگزاری انتخابات مجلس نهم به‌صورت رایانه‌ای نیز گفت: فکر نمی‌کنم بتوانیم تمام مراحل را به‌صورت رایانه‌ای برگزار کنیم. شاید بتوان بعضی از بخش‌ها را به‌صورت رایانه‌ای برگزار کرد و بخش‌های دیگر را به‌صورت آزمایشی انجام دهیم.

بادامچیان: کمیته سه‌نفره با دولت همسو نیست

قائم‌مقام حزب مؤتلفه گفت: کمیته سه‌نفره انتخاباتی اصولگرایان را نباید به همسویی با دولت متهم کرد.

به‌گزارش مهر، بادامچیان با اشاره به اینکه کمیته سه‌نفره مأموریت وحدت ‏و همدلی در جریان اصولگرا را برعهده گرفته است، تصریح کرد: این‌گونه برداشت شده که این کمیته ‏نماینده دولت در برگزاری انتخابات مجلس است تا بتواند نمایندگان همسو با قوه مجریه را راهی بهارستان کند، درصورتی‌‏که براساس قانون، دولت نمی‌تواند در موضوع سازوکار احزاب در انتخابات مجلس ورود پیدا کند.‏وی تصریح کرد: ظرفیت اعضای کمیته سه‌نفره به قدری زیاد است که ‏خارج از این کمیته نیز می‌توانند آهنگ اتحاد در اردوگاه اصولگرایان را دنبال کنند.‏

‌مرتضوی ‌رئیس ستاد انتخابات کشور ‌شد

وزیر کشور طی حکمی سید‌صولت مرتضوی را به ریاست ستاد انتخابات کشور منصوب کرد.

به گزارش فارس، سید‌صولت مرتضوی معاون سیاسی وزیر کشور طی حکمی از سوی مصطفی محمدنجار به عنوان رئیس ستاد انتخابات کشور منصوب شد. براساس حکم وزیر کشور برای مرتضوی وی مسئولیت برگزاری انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی و انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در استان‌های خراسان رضوی و کردستان که نمایندگان آنها به رحمت ایزدی پیوسته‌اند، برعهده دارد. قرار است وزیر کشور سوم خرداد ماه همزمان با سالروز آزاد سازی خرمشهر فرمان آغاز مراحل برگزاری انتخابات آینده را صادر کند.

هاشمی رفسنجانی:اشغالگری و استثمار در هیچ کشوری تحمل نمی‌شود

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق گفت که اشغالگری و استثمار در هیچ کشوری تحمل نمی‌شود و اشغالگران عراق دیر یا زود مجبور می‌شوند خود را از این باتلاق نجات دهند.
به گزارش فارس، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی امروز سه‌شنبه در دیدار حجت‌الاسلام سید عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق بر عهده گرفتن امور توسط مردم عراق را زمینه برقراری سریع‌تر امنیت و استقلال در این کشور اشغال شده دانست. وی تاکید کرد: گروه‌های مختلف عراقی باید با حفظ وحدت، گام‌های مؤثرتری در بازسازی و عمران کشور خود بردارند. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: خیزش اسلامی در منطقه که حاصل بیداری ملت‌های مسلمان است، نشان داده که استثمار و اشغالگری در هیچ کشور تحمل نمی‌شود و اشغالگران عراق دیر یا زود مجبور خواهند بود خود را از باتلاق عراق نجات دهند. هاشمی رفسنجانی برخورد دوگانه قدرت‌های غربی با نهضت‌های منطقه را دلیل بر اولویت‌‌داشتن منافع استکباری در مقابل مسائل حقوق بشر، آزادی و دموکراسی دانست و خاطر نشان کرد که در این میان، مظلومیت مردم بحرین سند گویای این نظر است. وی با اشاره به روابط تاریخی، فرهنگی و تمدن در کشور آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای انتقال تجربیات خود در جهت رشد و توسعه عراق اعلام کرد و خواستار فعالیت بیشتر بخش‌های خصوصی کشورمان در عراق شد. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان سخنانش مجددا از مهمان‌نوازی گرم رئیس جمهور، دولت و ملت عراق و به ویژه علما و آیات عظام نجف و کربلا در طول سفرش به عراق در سال‌های اخیر، تشکر و قددانی کرد.

تفحص از عملکرد بقایی در مجلس

عضو کمیسیون فرهنگی از مطرح شدن طرح تحقیق و تفحص از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در دوره ریاست بقایی در شروع به کار مجلس در هفته آینده خبر داد.

"سید رمضان شجاعی کیاسری" در گفت‌وگو با خانه ملت گفت: با پیشنهاد یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر تحقیق و تفحص از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در کمیسیون فرهنگی، این مسئله هفته آینده و بعد از تعطیلات مجلس در کمیسیون مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در دستور کار قرار می‌گیرد./1290


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.08 seconds.